Chcel by som otvoriť debatu o tom, čoho je síce plný internet ale tu sa o tom píše málo - téma konverzné pomery, použiteľnosť e-shopov a marketing a ich zlepšovanie.
Všimol som si, že opencart má určité nedostatky, resp. nazvime to diplomaticky - vlastnosti - ktorých zlepšenie a úprava by mohli viesť k lepšej použiteľnosti e-shopu a lepšiemu konverznému pomeru.
Jasné, že si tu nemusíme prezrádzať veškeré know how, ide o to zamerať sa na opencart a jeho zlepšenie.
Ja mám celkovo dosť problém s konverziami, z 400 návštev z PPC cca. 1 až 2 objednávky, samozrejme tam hrá úlohu viacero faktorov od sortimentu cez sezónnosť atď., čo som si ale všimol napríklad základná vec - a to že po pridaní produktu do košíka systém nepresmeruje návštevníka automaticky na stránku košíka. Podľa mňa je toto základná vec, ktorú by mal e-shop spĺňať a to viesť návštevníka nákupným procesom po celý čas. Samozrejme som našiel riešenie v podobe rozšírenia, ktoré je zdarma.
Ak táto téma bude niekoho zaujímať tak môžeme pokračovať, dúfam, že to bude podnetná diskusia.
Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Tak to rozšírenie používame aj my, pretože ked sa vžijem do role kupujúceho, ktorý sa na stránke vôbec nevyzná, a nevedieť nájsť košík je teda veľmi časté aj ked ja niekde nakupujem, radšej od nervov vyxkujem stránku a objednám inde
Čo sa týka marketingu, tak platí, čo sortiment to iná politika, aspoň tak si to predstavujem. Výbornú návratnosť investícií má u nás heureka, facebook je tiež v pluse ale nejde to celkom ideálne cez Adwords, a to sme už využili aj nejaké externé spoločnosti. To je na náš tovar pridrahé riešenie. Na prekvapenie bol u nás minulý rok pred vianocami a po nich veľmi úspešný direkt mailing, teda spam do schránok slovače
Samozrejme, čísla sem dávať nejdem, pretože ich teraz z hlavy neviem a myslím si, že to ani na verejnosť nepatrí.
Aby sa teda diskutovalo aj naďalej, tak dám aj otázku. Využívate niekto mailing zákazníkom registrovaným v obchode? Či už defaultne alebo cez nejaké rozšírenia? Ako riešite mailing ak nie cez OC?
A ešte otázka na admina, ak tu nejaký okrem moderátorov aj je aktívny. Je možné spraviť nejakú časť fóra viditeľnú len pre zaregistrovaných? Nie pre každého a uja Gogeľa? Možno by práve takáto téma bola vhodnejšia na diskusia pod zámkom
Čo sa týka marketingu, tak platí, čo sortiment to iná politika, aspoň tak si to predstavujem. Výbornú návratnosť investícií má u nás heureka, facebook je tiež v pluse ale nejde to celkom ideálne cez Adwords, a to sme už využili aj nejaké externé spoločnosti. To je na náš tovar pridrahé riešenie. Na prekvapenie bol u nás minulý rok pred vianocami a po nich veľmi úspešný direkt mailing, teda spam do schránok slovače
Samozrejme, čísla sem dávať nejdem, pretože ich teraz z hlavy neviem a myslím si, že to ani na verejnosť nepatrí.
Aby sa teda diskutovalo aj naďalej, tak dám aj otázku. Využívate niekto mailing zákazníkom registrovaným v obchode? Či už defaultne alebo cez nejaké rozšírenia? Ako riešite mailing ak nie cez OC?
A ešte otázka na admina, ak tu nejaký okrem moderátorov aj je aktívny. Je možné spraviť nejakú časť fóra viditeľnú len pre zaregistrovaných? Nie pre každého a uja Gogeľa? Možno by práve takáto téma bola vhodnejšia na diskusia pod zámkom
Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Ja sa určite chystám využiť na mailing Mailchimp, jednorazovo som si to už vyskúšal a je to proste komplexný nástroj a tuším do 1000 kontaktov je zdarma. Má neskutočný WYSIWYG editor, dá sa s tým fakt pohrať + je tam aj analýza klikov priamo na mail, čo sa dá urobiť aj cez G. analytics ale zložitejšie.
V podstate ja fičím hlavne na PPC, ktoré mi spravuje tiež externá firma, keďže v cenovej vojne neviem konkurovať na porovnávačoch cien - možno časom. Z organického vyhladávania cca 30-50 návštev denne, čo je zatiaľ nič moc ale nedá sa riešiť všetko naraz.
V podstate ja fičím hlavne na PPC, ktoré mi spravuje tiež externá firma, keďže v cenovej vojne neviem konkurovať na porovnávačoch cien - možno časom. Z organického vyhladávania cca 30-50 návštev denne, čo je zatiaľ nič moc ale nedá sa riešiť všetko naraz.
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Ešte dosť veľký nedostatok je že všade sú tlačídlá Pokračovať, ktoré vedú na hlavnú stránku, čo je zle.
Preto som si porobil tlačidlá - Späť vracia návštevníka o jednu stránku v histórii späť, Hlavná stránka vracia na hlavnú stránku eshopu (ak by návštevník zablúdil) a Pokračovať v nákupe vracia na poslednú stránku produktu, kategórie, vyhľadávania, výpisu výrobcov a tiež stránky bestseller, special, latest, a featured - na tietosom si sám vytvoril šablóny a zobrazujú moduly podľa názvov stránky
Inšpiráciu som získal na opencart.com ale bolo treba ešte veľa vecí dorobiť.
Preto som si porobil tlačidlá - Späť vracia návštevníka o jednu stránku v histórii späť, Hlavná stránka vracia na hlavnú stránku eshopu (ak by návštevník zablúdil) a Pokračovať v nákupe vracia na poslednú stránku produktu, kategórie, vyhľadávania, výpisu výrobcov a tiež stránky bestseller, special, latest, a featured - na tietosom si sám vytvoril šablóny a zobrazujú moduly podľa názvov stránky
Inšpiráciu som získal na opencart.com ale bolo treba ešte veľa vecí dorobiť.
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Môj shop je spustený cca 10 mesiacov. Stále si na systém zvykám a učím sa a snažím sa vylepšovať web a produkty tak, aby boli čo najľahšie vygoogliteľné. Som zaregistrovaný na Heureka ale nevyužívam ich PPC. Čo využívam je Adwords. Bez google reklamy, sme mali návštevnosť cca 50-70 ľudí denne s tým, že objednávky za týždeň by sa dali narátať na prstoch dvoch rúk. S denným budgetom 2,5€ na googli máme návštevnosť cca 160 ľudí a denne v priemere 4 objednávky čo je perfektné. Minimálna investícia a veľmi rýchla návratnosť. To však nie je o funkcionalite webu. Chcel by som zapracovať aj na tom a tak budem rád ak sa diskusia rozrastie a budem mať z čoho čerpať nápady.
Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia
Jaké máte cca konverzné pomery z PPC ? Ja nula nula nič ale málo návštev z PPC takže malá vzorka na hodnotenie
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0