Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Diskusia o všetkom.
Používateľov profilový obrázok
Pumbaa
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 12. Júl 2012 16:58

Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa Pumbaa »

Chcel by som otvoriť debatu o tom, čoho je síce plný internet ale tu sa o tom píše málo - téma konverzné pomery, použiteľnosť e-shopov a marketing a ich zlepšovanie.

Všimol som si, že opencart má určité nedostatky, resp. nazvime to diplomaticky - vlastnosti - ktorých zlepšenie a úprava by mohli viesť k lepšej použiteľnosti e-shopu a lepšiemu konverznému pomeru.

Jasné, že si tu nemusíme prezrádzať veškeré know how, ide o to zamerať sa na opencart a jeho zlepšenie.

Ja mám celkovo dosť problém s konverziami, z 400 návštev z PPC cca. 1 až 2 objednávky, samozrejme tam hrá úlohu viacero faktorov od sortimentu cez sezónnosť atď., čo som si ale všimol napríklad základná vec - a to že po pridaní produktu do košíka systém nepresmeruje návštevníka automaticky na stránku košíka. Podľa mňa je toto základná vec, ktorú by mal e-shop spĺňať a to viesť návštevníka nákupným procesom po celý čas. Samozrejme som našiel riešenie v podobe rozšírenia, ktoré je zdarma.

Ak táto téma bude niekoho zaujímať tak môžeme pokračovať, dúfam, že to bude podnetná diskusia. 8-)
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
freddy87
Príspevky: 499
Dátum registrácie: 14. Aug 2012 11:49

Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa freddy87 »

Tak to rozšírenie používame aj my, pretože ked sa vžijem do role kupujúceho, ktorý sa na stránke vôbec nevyzná, a nevedieť nájsť košík je teda veľmi časté aj ked ja niekde nakupujem, radšej od nervov vyxkujem stránku a objednám inde :)
Čo sa týka marketingu, tak platí, čo sortiment to iná politika, aspoň tak si to predstavujem. Výbornú návratnosť investícií má u nás heureka, facebook je tiež v pluse ale nejde to celkom ideálne cez Adwords, a to sme už využili aj nejaké externé spoločnosti. To je na náš tovar pridrahé riešenie. Na prekvapenie bol u nás minulý rok pred vianocami a po nich veľmi úspešný direkt mailing, teda spam do schránok slovače :)
Samozrejme, čísla sem dávať nejdem, pretože ich teraz z hlavy neviem a myslím si, že to ani na verejnosť nepatrí.

Aby sa teda diskutovalo aj naďalej, tak dám aj otázku. Využívate niekto mailing zákazníkom registrovaným v obchode? Či už defaultne alebo cez nejaké rozšírenia? Ako riešite mailing ak nie cez OC?

A ešte otázka na admina, ak tu nejaký okrem moderátorov aj je aktívny. Je možné spraviť nejakú časť fóra viditeľnú len pre zaregistrovaných? Nie pre každého a uja Gogeľa? Možno by práve takáto téma bola vhodnejšia na diskusia pod zámkom :)
Používateľov profilový obrázok
Pumbaa
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 12. Júl 2012 16:58

Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa Pumbaa »

Ja sa určite chystám využiť na mailing Mailchimp, jednorazovo som si to už vyskúšal a je to proste komplexný nástroj a tuším do 1000 kontaktov je zdarma. Má neskutočný WYSIWYG editor, dá sa s tým fakt pohrať + je tam aj analýza klikov priamo na mail, čo sa dá urobiť aj cez G. analytics ale zložitejšie.

V podstate ja fičím hlavne na PPC, ktoré mi spravuje tiež externá firma, keďže v cenovej vojne neviem konkurovať na porovnávačoch cien - možno časom. Z organického vyhladávania cca 30-50 návštev denne, čo je zatiaľ nič moc ale nedá sa riešiť všetko naraz.
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Používateľov profilový obrázok
Pumbaa
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 12. Júl 2012 16:58

Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa Pumbaa »

Ešte dosť veľký nedostatok je že všade sú tlačídlá Pokračovať, ktoré vedú na hlavnú stránku, čo je zle.

Preto som si porobil tlačidlá - Späť vracia návštevníka o jednu stránku v histórii späť, Hlavná stránka vracia na hlavnú stránku eshopu (ak by návštevník zablúdil) a Pokračovať v nákupe vracia na poslednú stránku produktu, kategórie, vyhľadávania, výpisu výrobcov a tiež stránky bestseller, special, latest, a featured - na tietosom si sám vytvoril šablóny a zobrazujú moduly podľa názvov stránky ;)

Inšpiráciu som získal na opencart.com ale bolo treba ešte veľa vecí dorobiť.
Prílohy
tlacidla.jpg
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Trawi
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 04. Nov 2012 18:32

Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa Trawi »

Môj shop je spustený cca 10 mesiacov. Stále si na systém zvykám a učím sa a snažím sa vylepšovať web a produkty tak, aby boli čo najľahšie vygoogliteľné. Som zaregistrovaný na Heureka ale nevyužívam ich PPC. Čo využívam je Adwords. Bez google reklamy, sme mali návštevnosť cca 50-70 ľudí denne s tým, že objednávky za týždeň by sa dali narátať na prstoch dvoch rúk. S denným budgetom 2,5€ na googli máme návštevnosť cca 160 ľudí a denne v priemere 4 objednávky čo je perfektné. Minimálna investícia a veľmi rýchla návratnosť. To však nie je o funkcionalite webu. Chcel by som zapracovať aj na tom a tak budem rád ak sa diskusia rozrastie a budem mať z čoho čerpať nápady.
Používateľov profilový obrázok
Pumbaa
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 12. Júl 2012 16:58

Re: Konverzné pomery, použiteľnosť, marketing - diskusia

Príspevok od používateľa Pumbaa »

Jaké máte cca konverzné pomery z PPC ? Ja nula nula nič ale málo návštev z PPC takže malá vzorka na hodnotenie
Starý e-shop som zrušil, chystám nový a postupne objavujem OC 2.0
Napísať odpoveď